Projekt „Radosne przedszkole – mądry start”

Będę dzielnym przedszkolakiem

Więcej o grupie

LISTOPAD 2019


TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. NA STAREJ FOTOGRAFII.
  2. JESIENNA MUZYKA.
  3. MALI ARTYŚCI.
  4. CIEPŁO I MIŁO.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • Kształtowanie umiejętności nazywania członków rodziny bliższej i dalszej. Utrwalenie rozumienia pokrewieństwa w rodzinie. Poznanie domów i ich wyposażenia w różnych epokach, rozpoznawanie i nazywanie współczesnych i daw­nych przedmiotów codziennego użytku.
  • Zapoznanie z zawodem fotografa - poznanie współczesnych sposobów robienia zdjęć, obejrzenie różnych aparatów fotograficznych i innego sprzętu wykorzystywanego przez fotografa.
  • Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza. Poznanie i operowanie pojęciami związanymi z muzyką, malarstwem i rzeźbą.
  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
  • Odkrywanie przez dzieci możliwości wydobywa­nia dźwięków z różnych przedmiotów z najbliższego otoczenia.
  • Zapoznanie z zawodami ludzi, którzy pomagają radzić sobie z jesiennym chłodem: krawcowa, górnika, energetyk zapoznanie z korzyściami płynącymi z ich pracy.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią, kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat ich treści.
  • Rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach prostej budowie fonetycznej: wprowadzenie liter: e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów. Wprowadzenie zapisu graficznego liczby 2, 3.
  • Nauka piosenek i pląsów. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno- rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 


 WIERSZE I PIOSENKI


Piosenka „Domowe roboty” sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak

Kiedy rano gwiazdki zgasną, gdy się tylko robi jasno

Różne sprzęty wcześnie wstają, swoją pracę zaczynają

 

Ref.: Słychać piski, słychać szum

Szuru – buru, plusk i plum.

 

Już żelazko na swej nodze jeździ gładko jak po lodzie

A lodówka mruczy sobie, pyszne dzisiaj lody zrobię

 

Ref.: Słychać piski, słychać szum...

 

Na śniadanie w opiekaczu zrumienione grzanki skaczą

A odkurzacz ciężko wzdycha, tyle kurzu się nałykał

 

Ref.: Słychać piski, słychać szum...

 

Pralka bębnem wciąż obraca, prać skarpetki, to jest praca

Czajnik gwiżdże na kuchence, a suszarka suszy ręce

 

Ref.: Słychać piski, słychać szum...

 

Jeszcze radio wesolutko, śpiewa nutkę nam za nutką

Telewizor gada z kąta: Kto tu pięknie tak posprzątał?

 

Ref.: Słychać piski, słychać szum...

 

Wiersz ,,Barwy Ojczyste'' Cz. Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość, biel -  serce czyste...

Piękne są nasze Barwy ojczyste.

 

Piosenka „Skaczące nutki” sł. D. Gellner, muz. B. Kolago

 Do przedszkola wpadły nutki

wszystkie miały czarne butki

czarne szelki i czapeczki

i skakały jak piłeczki.

Ref. Ta wysoko, tamta nisko,

ta z plecakiem ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy

do, re, mi, nutki trzy.

 

Poprosiły o mieszkanie

w dużym czarnym fortepianie

i biegały i skakały po klawiszach

czarno - białych.

Ref. Ta wysoko, tamta nisko....

Nawet na leżakowaniu

przeszkadzały dzieciom w spaniu

i skakały po kocykach

w czarnych szelkach i bucikach.

Ref. Ta wysoko, tamta nisko...

 

Piosenka „Gdzie te igły” sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Narobili krawcy krzyku:

– Nie ma igieł w igielniku!

I pobiegli kupić nowe,

bardzo mocne, bo stalowe.

Jeż tłumaczy im, że przecież

igieł dużo jest na świecie.

Gdzie nie spojrzeć wszędzie igły.

Po co z igły robić widły.

 

Ref: Gdzie te igły? Jak to gdzie?

Na choince znajdziesz je!

I w aptece szukaj też.

I w kompasie – chyba wiesz?!

 

Mówią krawcy: – Naszym zdaniem

jeż z igiełek ma ubranie.

Jeż najeżył się i mruczy:

– Ciągle wszystkich muszę uczyć:

igieł nie mam i nie miałem,

noszę kolce życie całe.

Kolców pełno jest w naturze –

ma je kaktus, mają róże.

Ref: Gdzie te igły?

 

Wiersz „O górnikach”
Maluchu, wiesz co to kilof ?
Właśnie ten kilof rysuję.
Takim kilofem w rękach,
górnik w kopalni pracuje.

Maluchu, wiesz co to winda ?
Wiezie Cię w górę ku słońcu.
Tak samo winda górników,
wozi w głąb ziemi – gorąco!

Maluchu, wiesz co to węgiel ?
Największy mróz pod nim czmychnął.
Węgiel to skarb- ten pod ziemią,
Podziękuj za to górnikom.

 

 

Przedszkole Nr 7

"Bolek i Lolek" w Koninie

Wsparcie prawnicze dla rodziców:

Michał Majewski - Radca Prawny Konin

porady z zakresu prawa rodzinnego

62-510 Konin, ul. Kolejowa 30

tel. 63-242-14-67