• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

PAŹDZIERNIK 2020 r.

Tematy kompleksowe:

1.Jesienią na działce

2.Nasza pani

3.Projekt z zakresu edukacji społeczno – emocjonalnej „Nasze emocje”.

4. Projekt z zakresu edukacji społeczno – emocjonalnej „Nasze emocje”-cd.

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku ,smaku ,zapachu;

- rozpoznawanie liter drukowanych , pisanych- małych i wielkich :a-A, e-E;

- kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb:1,2,3,4;

- rozwijanie intuicji geometrycznej nazywanie figur geometrycznych;

- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole, kształtowanie postawy dobrego kolegi;

- rozwijanie dobrych manier, prawidłowe korzystanie ze sztućców, serwetek, kulturalne zachowanie się podczas posiłków i w czasie zabawie;

- zrozumienie cyklicznego następstwa pór roku, poznanie ze zjawiskami związanymi
z aktualną pora roku: jesienią;

-wykorzystywanie owoców i warzyw w działalności plastycznej, technicznej,matematycznej,muzycznej i ruchowej;

- zapoznanie z zawodem nauczyciela;

- zachęcanie do określania i wyrażania swoich emocji, odgrywania scenek sytuacyjnych, dramowych, pantomimy;

- rozwijanie zainteresowań technicznych – realizacja projektu „W świecie techniki”;

- rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi – stawianie hipotez, wyciąganie wniosków z doświadczeń; realizacja projektu „Przedszkolak odkrywcą”;

- ilustrowanie muzyki ruchem, rozwijanie orientacji przestrzennej i poczucia rytmu;

- stosowanie się do zasad bezpieczeństwa zgodnie z reżimem sanitarnym podczas pobytu na placu zabaw i w ogrodzie przedszkolnym;

-rozpoznawanie i nazywanie przeżywanych stanów emocjonalnych;

-rozwijanie słownika czynnego i biernego dzieci określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe (smutek, zmartwienie, przykrość, cierpienie, radość, zadowolenie, szczęście, duma, wściekłość, złość, nieśmiałość, lęk, gniew, zdziwienie, odwaga, nienawiść, itd.),

-rozwijanie wrażliwości emocjonalnej;

-rozwijanie umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych interakcji z innymi dziećmi;

-kształtowanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości i silnej osobowości;

-kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań, nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (odporność na porażki i stres);

-budowanie systemu wartości dzieci.

 

PIOSENKI

,,Ida witaminki”  K. Gowik

 

I.   Zapukała raz marchewka do przedszkola,

za marchewką idą groszek i fasola.

Z tyłu się cebulka toczy i przeciera złote oczy.

Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

 Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

Samo zdrowie, samo zdrowie każdy Ci to powie!

Samo zdrowie, samo zdrowie każdy Ci to powie!

 II.    Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,

a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:

pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.

Do przedszkola chcemy dzisiaj wszystkie wejść!

 Ref.: Idą, idą…

III.   Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,

a kalafior wskoczył prosto do garnuszka.

Dzieci szybko myją ręce i czekają, by czym prędzej

z jarzynkami przy stolikach spotkać się!

 Ref.: Idą, idą…

 

Przedszkole - drugi domP. Piotrowski

 

     1. Gdy dzień wstaje i wita świat,

         ranną porą wstaję i ja.

         Mama pomaga ubierać się,

         do przedszkola prowadzi mnie.

 Ref. Ja chodzę tam co dzień,

         obiadek dobry jem,

         a po spacerze w sali

         wesoło bawię się,

         kolegów dobrych mam,

         nie jestem nigdy sam,

         przedszkole domem drugim jest. 

 2. Czasem rano trudno mi wstać.

         Chciałoby się leżeć i spać,

         lecz na mnie auto czeka i miś.

        W co będziemy bawić się dziś?

  Ref. Ja chodzę tam co dzień...

3. Zamiast mamy Panią tu mam,

        bardzo dużo wierszyków znam.

        Śpiewam i tańczę, wesoło mi

        i tak płyną przedszkolne dni.

 Ref. Ja chodzę tam co dzień... 

 

WIERSZ

,, Uśmiech naszej Pani”- H. Łochocka

 

Gdy nasza Pani wchodzi do klasy,

robi się jaśniej , milej i ładniej.

Ustają kłótnie, krzyki, hałasy,

kiedy spojrzenie jej na nas padnie.

  

Czasem popatrzy na nas zmartwiona ,

czasem da burę, upomni, zgani,

lecz wkrótce już się uśmiecha do nas.

My tak lubimy, ten uśmiech Pani.

   

Najmilsza Pani, dobra kochana!

oto cię prosi gromadka cała ,

Byś w naszej sali co dzień od rana

do swych urwisów się uśmiechała.

 

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram