• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

MAJ 2021

TEMATYKA KOMPLEKSOWA 

  1. Zwierzęta na wsi
  2. Teatr
  3. Realizacja projektu „Dom”
  4. Realizacja projektu „Dom”

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

1. Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych oraz postępowania w różnych sytuacjach codziennych zgodnie z wytycznymi GIS i uświadomienie dzieciom konieczności ich przestrzegania w czasie pandemii COVID-19,

2. Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowlanych na wsi, Nazywanie domów zwierząt, sposobu poruszania się odżywiania. poznanie wyglądu krowy oraz produktów pozyskiwanych z mleka krowiego.

3. Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw oraz wdrażanie do szanowania praw rówieśników.

4. Poznawanie zasad regulujących zachowania podczas korzystania ze wspólnych zabawek lub zabawy w tym samym kąciku zainteresowań

5. Poznanie etapów budowy domu, materiałów budowlanych, zawodów związanych z budownictwem: architekt, murarz, elektryk, tynkarz, projektant.

6. Zachęcanie do samodzielnego rozwiązywania problemów podczas budowy własnego domu.

7. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.

8. Poznanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf). Przygotowanie kącika te­atralnego wzbogacanie kącika w stroje, maski. Przestrzeganie zasad wła­ściwego zachowania się podczas przedstawień. Zachęcanie dzieci do interpre­towania utworu za pomocą pacynek, kukiełek.

9. Wprowadzenie litery „H”, „h” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Analiza i synteza wyrazów o prostej budowie fonetycznej, rozwiązywanie rebusów obrazkowo – literowych.

10. Rozwijanie słownika czynnego i biernego o nowe pojęcia: zwierzęta hodowlane, obora, kurnik, scena, kurtyna, scenografia, reżyser.

11. Rozwijanie umiejętności segregowania i klasyfikowania wg przyjętego kryterium.

12. Doskonalenie umiejętności wykonywania działań w zakresie 10.

13. Rozwijanie umiejętności wnioskowania– realizacja innowacji „W świecie techniki” i „Przedszkolak odkrywcą”.

14. Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole zgodnie z Kodeksem właściwego zachowania się przy posiłkach”.

 

DZIWNA CHATKA

1. Stała w lesie dziwna chatka,

Niezwykle bajkowa,

Bo nie była murowana tylko piernikowa.

Ref. Daszek z marcepanu,

A ściany z cukierków,

Komin z czekolady

A okna z wafelków.

2. Kto w tym domku może mieszkać?

Chyba Baba JAGA

Może się poczęstujemy, ale czy wypada?

3. Nagle drzwi się otworzyły

Wyszła starsza pani.

Zamiast ciastek dała dzieciom

Jogurt z malinami.

 

Piosenka „Budujemy dom”

Słowa – Agnieszka Galica,
Muzyka – Tadeusz Pabisiak


1. Budujemy dom wysoki aż do nieba
Dom dla lalek i dla misia zrobić trzeba

Ref.: Zaraz klocki ustawimy
I niechcąco je zburzymy
By budować znów

2. Schody ściany i podłogi kolorowe
Domek z klocków zbudujemy i gotowe

Ref.: Zaraz klocki ustawimy
I niechcąco je zburzymy
By budować znów

3. Zbudujemy jeszcze z klocków mały mostek
Buduj z nami zobacz jakie to jest proste

Ref.: Zaraz klocki ustawimy
I niechcąco je zburzymy
By budować znów

 

Wiersz ,,W gospodarstwie”

T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram