• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Październik 2020

    TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  • JESIEŃ W PARKU I W LESIE
  • KOLORY
  • KOLOROWA PANI NAUCZYCIELKA
  • OWOCE SĄ ZDROWE
  • WARZYWA SĄ ZDROWE
 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE
  • Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Poznanie darów jesieni, które znajdują się: w sadzie, ogrodzie, lesie i parku  oraz bogactwa barw, które można jesienią zaobserwować jesienią w przyrodzie.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w  najbliższej okolicy.
  • Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.
  • Poznanie nazw i wyglądu kolorów podstawowych.
  • Utrwalenie kolorów z pomocą eksperymentów i zabaw badawczych.
  • Kształcenie słuchu i poczucia rytmu.
  • Kształtowanie umiejętności odwzorowywania układu o powtarzającym się rytmie.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk.
  • Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków przy stole – zwracanie uwagi na prawidłowa postawę ciała podczas spożywania posiłku, wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami, kubkiem oraz serwetką.
  • Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i ubierania odzieży przed i po leżakowaniu.
  • Zachęcanie do samodzielnego posługiwania się kredkami, zachęcanie do swobodnego rysowania, kolorowania.
  • Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała podczas codziennych czynności w przedszkolu.

 

Piosenki

 

„Dary jesieni”

1. Spadają kasztany,
spadają żołędzie.
/Wiatr psotnik szaleje,
pełno liści wszędzie/ bis

2. Czerwone kuleczki
mienią się na drzewie.
/ Czerwone korale
zrobię dziś dla Ciebie/ bis

3. Zwierzęta też wiedzą,
co się dzieje w lesie.
/ to dary jesieni,
to nadeszła jesień/bis

 

„Kolorowe kredki”

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
Namalują wszystko to, co chcę!

Namalują domek
I na płocie kota
I wesołe słonko
Na pochmurne dni!
A gdy w kosmos lecieć
Przyjdzie mi ochota
Prawdziwą rakietę
Namalują mi!

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
Namalują…

 

Wierszyki       

                                                                                         

„Rączki klaszczą”

Rączki klaszczą: klap klap klap,

Nóżki tupią: tup tup tup,

Tutaj swoją głowę mam,

A na brzuchu: bam bam bam!

Tutaj moje uszy mam,

Oczy patrzą tu i tam,

Buzia robi: am am am,

A na nosie sobie gram!

 

„Kolory”

Mam czerwoną piłkę, a czerwone kalosze
I czerwoną sukienkę do przedszkola noszę.

Żółte słońce świeci nad żółciutkim piaskiem,
Cytryny są żółte i okropnie kwaśne.

Pod zielonym liściem siedzi sobie żaba.
Jest cała zielona, zupełnie jak trawa.

Niebieski balonik na niebieskim niebie
Jak niebieska chmurka płynie wprost do ciebie.

 

 

 

Wrzesień 2020

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

  • WITAMY W NASZYM PRZEDSZKOLU
  • JESTEM DZIELNYM PRZEDSZKOLAKIEM
  • ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
  • POZNAJEMY DOBRE MANIERY

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

  • Zapoznanie dzieci z salą, budynkiem i ogrodem przedszkolnym oraz zasadami bezpiecznego zachowania się w sali, łazience, szatni oraz na placu zabaw.
  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – wdrażanie do spokojnego rozstawania się z rodzicami.
  • Zapoznanie z Przedszkolnym Kodeksem Dobrego Przedszkolaka oraz znaczkami indywidualnymi.
  • Zapoznanie z zasadami korzystania z zabawek znajdujących się w sali.
  • Wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk.
  • Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków przy stole – zwracanie uwagi na prawidłowa postawę ciała podczas spożywania posiłku, wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami, kubkiem oraz serwetką.
  • Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i ubierania odzieży przed i po leżakowaniu.
  • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, tematycznych i dowolnych.
  • Zachęcanie do samodzielnego posługiwania się kredkami, zachęcanie do swobodnego rysowania, kolorowania.
  • Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała podczas codziennych czynności w przedszkolu.
  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Wdrażanie do wspólnego świętowania z okazji Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka.

 

Piosenka

Maria Terlikowska

„Jestem sobie przedszkolaczek”

Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.

 

Wiersz

P.Siewiera- Kozłowska
„W łazience”

Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz

Woda w kranie- szum, szum, szum,
Mydło pluska- plum, plum, plum,
Myję rączki- szur, szur, szur,
I brud znika- bul, bul, bul.

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram