Projekt „Radosne przedszkole – mądry start”

Będę dzielnym przedszkolakiem

GRUDZIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
  2. ZDROWIE NAJWAŻNIEJSZE
  3. ŚWIĘTA TUŻ- TUŻ
  4. ULUBIONE ZABAWY I ZABAWKI

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

 

  1. Uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec kolegów i koleżanek oraz wobec bliskich;
  2. Poznanie zasad regulujących zachowania podczas korzystania ze wspólnych zabawek lub zabawy w tym samym kąciku zainteresowań;
  3. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą: zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowym czasie;
  4. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
  5. Uczenie się piosenek, wierszy tematycznie związanych ze zbliżającymi się świętami, słuchanie kolęd;
  6. Wykonywanie dekoracji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia;
  7. Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, związanych z higieną osobista, higieny jamy ustnej, dostarczenie wiedzy o tym co sprzyja a co zagraża zdrowiu;
  8. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe;
  9. Opisanie wyglądu Świętego Mikołaja, wyjaśnienie skąd pochodzi i czym się zajmuje;
  10. Poznanie jak ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy – jak robią zapasy.
  11. Poznanie drzew iglastych znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola np.: świerk, sosna; dostrzeganie różnic  w wyglądzie drzew iglastych i liściastych;
  12. Wdrażanie do słuchania i rozumienia jasnych, zrozumiałych treści i poleceń przekazywanych przez nauczycielkę.

 

Piosenka

„Mikołaj jedzie samochodem”

muz. F. leszczyńska, sł. Z. Holska - Albekier

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

 

 

Wierszyk

„Na złotym dywanie"

Dorota Gellner

 

Choinko, choinko, świąteczną masz minkę!

Łańcuszek wpleciony

w zieloną czuprynkę!

Stanęłaś w pokoju

na złotym dywanie

i cień twój iglasty

zatańczył na ścianie.

Usiądę przy tobie!

I podam ci rękę.

To nic,

że masz trochę kłującą sukienkę!

 

 

RYMOWANKA

„CHOINKA”

Choinka, choinka, choinka zielona.

Wczoraj rosła w lesie, dzisiaj przyszła do nas.

 

 

RYMOWANKA

„KRASNOLUDEK”

Jestem krasnoludek,
mam wesołą minkę.
Czerwoną czapeczkę,
białą pelerynkę.

Wezmę się pod boczki,
wysoko podskoczę.
Klasnę sobie w ręce,
i tak się okręcę.

 

 

 

 

 

 

 

LISTOPAD

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. JAK DBAMY O ZDROWIE JESIENIĄ
  2. JESIENNA POGODA
  3. ZWIERZĘTA DOMOWE - NASI PRZYJACIELE
  4. NASZA RODZINA I DOM

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE

 

  1. Podawanie swojego imienia oraz imion rodziców
  2. Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, posługiwanie się stopniem pokrewieństwa
  3. Rozpoznawanie i nazywanie zmian jakie zachodzą w przyrodzie jesienią
  4. Wdrażanie do spożywania zdrowych produktów żywnościowych (owoców, warzyw , mięsa i nabiału)
  5. Poznawanie nazw zwierząt domowych
  6. Zaznajamianie z rolą zwierząt domowych w życiu człowieka
  7. Zapoznanie z obowiązkami związanymi z posiadaniem zwierząt domowych
  8. Budzenie i rozwijanie zainteresowań tradycjami, obrzędowością i zwyczajami ludowymi.
  9. Poznanie tradycyjnych wróżb i zabaw andrzejkowych.
  10. Wzmacnianie więzi emocjonalnych.
  11. Integracja rodziców i dzieci poprzez wspólną zabawę.
  12. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków przy stole – zwracanie uwagi na prawidłowa postawę ciała podczas spożywania posiłku, wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami, kubkiem oraz serwetką.
  13. Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i ubierania odzieży przed i po leżakowaniu.
  14. Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, tematycznych i dowolnych.
  15. Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała podczas codziennych czynności w przedszkolu.

 

Piosenka

Miała wiewióreczka

sł. Stefania Szuchowa

muz. Andrzej Banasiewicz

 

Miała ruda wiewióreczka

spiżarni sześć.

Mogła sobie całą

   zimę skakać i jeść.

Dobrze umie wiewióreczka

o dom swój dbać,

może nakryć się ogonkiem

i smacznie spać.

 

Miała dziuplę bardzo ciepłą,

mięciutki liść.

Mogła sobie w niej orzeszki

spokojnie gryźć.

 

Dobrze umie wiewióreczka

o dom swój dbać,

może nakryć się ogonkiem

        i smacznie spać.

 

Wierszyk

Idzie piesek

Małgorzata Barańska

 

Idzie piesek po chodniku,

teraz idzie po trawniku.

A gdy piesek ujrzał kotka,

to niechcący wszedł do błotka.

 

 

PAŹDZIERNIK

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. JESIEŃ W PARKU
  2. JESIEŃ W LESIE
  3. OWOCE SĄ ZDROWE
  4.  WARZYWA SĄ ZDROWE
  5. BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

  1. Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  2. Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  3. Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  4. Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.
  5. Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w ja bliższej okolicy.
  6. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  7. Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie kola.
  8. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  9. Wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk.
  10. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków przy stole – zwracanie uwagi na prawidłowa postawę ciała podczas spożywania posiłku, wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami, kubkiem oraz serwetką.
  11. Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i ubierania odzieży przed i po leżakowaniu.
  12. Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, tematycznych i dowolnych.
  13. Zachęcanie do samodzielnego posługiwania się kredkami, zachęcanie do swobodnego rysowania, kolorowania.
  14. Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała podczas codziennych czynności w przedszkolu.

 

 

Piosenka

Piosenka wesołej kapusty

 sł. Hanna Łochocka

muz. Zbigniew Ciechan

 

Czasami słyszę przykre słowa, że ze mnie kapuściana głowa.

Ale niewiele o to dbam, bo kapuściany humor mam.

Jestem wesoła kapusta, głowa pełna, nie pusta.

 Głowę mam liśćmi napełnioną, więc oczywiście, więc oczywiście w niej zielono.

 Na pewno wcale nie zapłaczę, gdy zrobią ze mnie kapuśniaczek.

Choć mnie zakwaszą, śmieję się: w kwaśnym humorze żyć jest źle!

Jestem wesoła kapusta, głowa pełna, nie pusta.

Głowę mam liśćmi napełnioną, więc oczywiście, więc oczywiście w niej zielono.

 

 

Wierszyk

 Czyścioszki

Małgorzata Barańska

 

Nasza Ola to czyścioszek: 

myje brzuszek oraz nóżki,  

myje główkę i ramionka,

myje buzię i paluszki.

A co jeszcze umyjemy?

Powiedz, Olu, bo nie wiemy.

 

 WRZESIEŃ 2019 r.


 TEMATYKA KOMPLEKSOWA

1. WITAMY W NASZYM PRZEDSZKOLU

2. JESTEM DZIELNYM PRZEDSZKOLAKIEM.

3. ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

4.POZNAJEMY DOBRE MANIERY

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

  1. Zapoznanie dzieci z salą, budynkiem i ogrodem przedszkolnym oraz zasadami bezpiecznego zachowania się w sali, łazience, szatni oraz na placu zabaw.
  2. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – wdrażanie do spokojnego rozstawania się z rodzicami.
  3. Zapoznanie z Przedszkolnym Kodeksem Dobrego Przedszkolaka oraz znaczkami indywidualnymi.
  4. Zapoznanie z zasadami korzystania z zabawek znajdujących się w sali.
  5. Wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, mycia i wycierania rąk.
  6. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków przy stole – zwracanie uwagi na prawidłowa postawę ciała podczas spożywania posiłku, wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami, kubkiem oraz serwetką.
  7. Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i ubierania odzieży przed i po leżakowaniu.
  8. Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, tematycznych i dowolnych.
  9. Zachęcanie do samodzielnego posługiwania się kredkami, zachęcanie do swobodnego rysowania, kolorowania.
  10. Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała podczas codziennych czynności w przedszkolu.
  11. Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  12. Wdrażanie do wspólnego świętowania z okazji Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka.

 

 Piosenka

 

Śpiewanka przedszkolaka

 sł. Agnieszka Galica

 muz. Tadeusz Pabisiak

 

Do przedszkola co dzień rano

 Idę z tatą albo z mamą

W szatni daję im całusa

I do sali szybko ruszam.

Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.

 Pani śpiewa nam piosenki,

A my na cymbałkach gramy,

 Malujemy malowanki, Wieżę z klocków układamy.

 Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.

Do ogródka wychodzimy,

W chowanego się bawimy,

A na obiad wszystko zjemy,

Bo urosnąć duzi chcemy.

Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.

 

Wierszyk

Trzylatku

Iwona Róża Salach

Mój mały trzylatku,

usiądź z nami w kole,

pani ci pokaże twoje przedszkole.

W szatni schowaj butki,

a zabawki w sali.

W umywalni powieś ręcznik,

zuch jesteś – choć mały!

Przedszkole Nr 7

"Bolek i Lolek" w Koninie

Wsparcie prawnicze dla rodziców:

Michał Majewski - Radca Prawny Konin

porady z zakresu prawa rodzinnego

62-510 Konin, ul. Kolejowa 30

tel. 63-242-14-67