LUTY 2019 r.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
I IDZIE LUTY PODKUJ BUTY… ZIMOWE ZJAWISKA
II BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY…
III KIM BĘDĘ, KIEDY DOROSNĘ
IV WYNALAZKI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE
- Rozwijanie zainteresowań pracą ludzi różnych zawodów , zachęcanie do zabaw „w role”.
- Zapoznanie z wybranymi legendami, opowiadającymi o historii Polski - .poznanie symboli narodowych, związanych z wybranymi regionami Polski.
- Zapoznanie z przysłowiami o zimie – doskonalenie pamięci i wyrazistej mowy.
- Rozszerzanie zasobu słownictwa, dotyczącego treści niedostępnych bezpośredniej obserwacji, ilustrowanych obrazem.
- Kształtowanie u dzieci odwagi i śmiałości scenicznej poprzez wspieranie podejmowanych przez dziecko działań.
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego przebierania się do odpoczynku, do zabaw ruchowych, do wyjścia na spacer- zachęcanie rodziców do kontynuowania pracy nad samodzielnością dziecka w domu rodzinnym.
- Ćw. sprawności dłoni wiodącej podczas cięcia, darcia, lepienia – nauka prawidłowego chwytu nożyczek, doskonalenie siły palców podczas darcia papieru na kawałki.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad, związanych z ustalonym Dniem Ulubionej Zabawki (poniedziałek).
- Opanowanie chęci ruchu i głośniej rozmowy w czasie zajęć, odpoczynku innych dzieci.
- Dbanie o własne zmysły – posługiwanie się umiarkowanym głosem, unikanie krzyku w czasie zabawy.
„Biały walczyk”
Hej, biały walczyk, hop, hop, hop
Zając na śniegu znaczy trop
Zając na śniegu pomyka
A my tańczymy walczyka.
A my tańczymy walczyka.
Saneczki z góry wiozą nas
Wiatr pogwizduje, szumi las
A nasze ptaki z karmnika
Tańczą białego walczyka
Tańczą białego walczyka
Hej biały walczyk,
baczność, start!
Dzieci do sanek i do nart
Sikorka prosi czyżyka
Tańczmy białego walczyka
Tańczmy białego walczyka