• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

  

 STYCZEŃ 2021r.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA 

  • BEZPIECZNE FERIE
  • BEZPIECZNE FERIE CD.
  • RODZICE RODZICÓW
  • W KRAINIE BAŚNI

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych oraz postępowania w różnych sytuacjach codziennych zgodnie z wytycznymi GIS i uświadomienie dzieciom konieczności ich przestrzegania w czasie pandemii COVID-19;
  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów, tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci; organizowanie w sali kącika książki, systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej; zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację; wdrażanie do szanowania książek;
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie; poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne; poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwrócenie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;
  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu); przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
  • Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich; tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości;
  • Wprowadzenie litery S, S , B, b - małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Analiza i synteza wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
  • Dochodzenie do samodzielności w ubieraniu się i rozbieraniu,
  • Dbanie o własne zmysły i higienę układu nerwowego: prawidłowe oddychanie, posługiwanie się umiarkowanym głosem, unikanie krzyku,
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe,
  • Słuchanie bajek, opowiadań gdzie wyeksponowana jest dobroć, miłość i prawda,
  • Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków, coraz sprawniejsze wykonywanie czynności samoobsługowych,

 

Piosenka „Wesoła Babcia”

Słowa i muzyka: D. i K. Jagiełło

1. Moja babcia lubi śpiewać

Moja babcia lubi grać –

Lubi czytać dobre książki

A w niedzielę dłużej spać!

Ref:

Bo nieprawda, że to babcie

Muszą ciągle w kuchni stać

Smażyć placki, jajecznicę

I ubrania nasze prać.

Ref:

2. Moja babcia jest zadbana

I ubiera modnie się

Chodzi często do fryzjera

I wspaniale trzyma się.

Ref:

3. A ja kocham swoją babcię

I pomagam ciągle jej.

Chcę, by długo była młoda,

I by żyło się jej lżej.

Ref:

 

Wiersz  „Moje bajki”

B. Szelągowska

 

Gdy wieczór nadchodzi,

z książkami się witam.

Siadam cichutko,

a mama mi czyta.

I czyta mi bajki

o dzielnych rycerzach,

smokach, czarownicach

i zaklętych wieżach.

O śpiącej królewnie

i o rybce złotej,

i o tym, jak młynarz

przyjaźnił się z kotem.

Choć jestem przy mamie,

to mi się wydaje,

że widzę naprawdę

te postacie z bajek.

 

 

Piosenka „Bajkowe marzenia”

(sł. i muz. K. Gowik)

 

I. Są bajki i baśnie, cudowny świat,

gdzie żyją krasnale i wróżki.

I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

to lubisz tak śnić do poduszki.

Tam możesz być, kim tylko chcesz

i spełnić swoje marzenia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

powiedzmy swoje życzenia.

II. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,

to w bajkach jest zawsze pogoda.

I nawet gdy złego coś dzieje się,

to zaraz ktoś uśmiech znów doda!

Bajkowy świat, inny niż nasz,

wszystko na dobre wciąż zmienia.

Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

powiedzmy swoje życzenia.

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram