• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

 

                                      Maj 2021r.

I Realizacja projektu „Poznajemy polskie legendy” cd.

II Zwierzęta na wsi.

III Teatr.

IV Moja rodzina.

   

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

  1. Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych oraz postępowania w różnych sytuacjach codziennych zgodnie z wytycznymi GIS i uświadomienie dzieciom konieczności ich przestrzegania w czasie pandemii COVID-19,
  2. Zapoznanie z legendami polskimi oraz regionami, z których pochodzą. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.
  3. Poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowlanych na wsi, nazywanie domów zwierząt, sposobu poruszania się odżywiania.
  4. Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw oraz wdrażanie do szanowania praw rówieśników.

       5. Poznanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących (aktor, reżyser, scenograf). Przygotowanie kącika te­atralnego                wzbogacanie kącika w stroje, maski. Przestrzeganie zasad wła­ściwego zachowania się podczas przedstawień. Zachęcanie dzieci do interpre­towania utworu za pomocą pacynek, kukiełek.

6. Wprowadzenie litery „H”, „h” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Analiza i synteza wyrazów o prostej budowie fonetycznej, rozwiązywanie rebusów obrazkowo – literowych.

7. Rozwijanie słownika czynnego i biernego o nowe pojęcia: zwierzęta hodowlane, obora, kurnik, scena, kurtyna, scenografia, reżyser.

8. Rozwijanie umiejętności segregowania i klasyfikowania wg przyjętego kryterium.

9. Doskonalenie umiejętności wykonywania działań w zakresie 10.

10. Rozwijanie umiejętności wnioskowania– realizacja innowacji „W świecie techniki”  i „Przedszkolak odkrywcą”.

11. Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole zgodnie z Kodeksem właściwego zachowania się przy posiłkach”.

 

Piosenka „U nas na podwórku”

I. Kogut pieje, kurka gdacze,

gęga gąska, kaczka kwacze

– Daj nam szybko jeść.

Ref: Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

 II. Krówka muczy, świnka kwiczy,

 konik rży, a osioł ryczy.

Zaraz dam wam jeść.

Ref: Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

 

Piosenka „Dziwna chatka”

  1. Stała w lesie dziwna chatka,

niezwykle bajkowa,

bo nie była murowana,

tylko piernikowa.

Ref.: Daszek z marcepanu,

a ściany z cukierków,

komin z czekolady,

a okna z wafelków. (bis)

II. Kto w tym domku może mieszkać?

Chyba Baba-Jaga!

Może się poczęstujemy,

ale czy wypada?

Ref.: Daszek z marcepanu...

III. Nagle drzwi się otworzyły,

wyszła starsza pani,

zamiast ciastek dała dzieciom

jagurt z malinami!

 

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram